דע את זכויותיך

תשלום מחברות הביטוח על אובדן כושר עבודה

מדוע חברות הביטוח משלמות מהר יותר כשהלקוח מגיע עם עורך דין לאובדן כושר עבודה?

כושר העבודה שלנו הוא נכס יקר ערך. אובדן היכולת להתפרנס – עקב פציעה או מחלה – עלול להוביל למצוקה כלכלית משמעותית, והדרך שלנו להגן על עצמנו היא הפרשה לאובדן כושר עבודה, כלומר רכישת פוליסת ביטוח מתאימה או הכללת רכיב מתאים בביטוח המנהלים (בקרן פנסיה ישנו תמיד רכיב כזה, אבל חשוב לוודא שהוא אכן מותאם לצרכים הספציפיים של כל מבוטח).

כך או כך, גם כשישנו ביטוח מתאים, הגוף המבטח לא תמיד שש לשתף פעולה עם האדם שאיבד את היכולת לעבוד ולעתים הן מייצרות סחבת ואף מנסות להימנע לגמרי מהתשלום שעליו הוסכם בפוליסה. גם דחייה של מספר חודשים עלולה להוביל לנזק חמור למי שגם ככה לא יכול להתפרנס, ולכן ההמלצה היא להיעזר בעורך דין שזוהי המומחיות שלו.

היכרות עמוקה עם כל השיטות של חברות הביטוח

הדרכים שבהן משתמשים הגופים המבטחים לעיכוב מתן התשלומים בגין אובדן כושר העבודה מוכרות היטב לכל עו”ד מומחה בדיני אובדן כושר עבודה. בנוסף, יש לאיש מקצוע כזה בקיאות מעמיקה בלשון החוק – כך שלחברות הביטוח קשה יותר ליישם את השיטות שלהן כשהלקוח שלהן מגיע אליהן עם עורך דין מנוסה.

יתרה מזאת, קטן גם הסיכון לסחבת מכוונת באמצעות הליכים משפטיים מייגעים, שכן בגוף המבטח ישנה הבנה שמולם לא עומד רק המבוטח אלא גם איש מקצוע שיודע בדיוק מהן הזכויות של הלקוח שלו. בהקשר זה כדאי לזכור שעם עורך דין מיומן מי שאיבד את כושר העבודה שלו ולא קיבל את המגיע לו מחברת הביטוח יכול לקבל דרך בית משפט לא “רק” את הכספים המגיעים לו בזכות ההפרשות הקבועות לביטוח, אלא גם פיצוי על העיכוב ובגין הנזקים שנגרמו לו בתקופה זו – כך שלגוף המבטח יש גם מה להפסיד מהמדיניות של העיכובים וההתחמקויות.

מניעת פרשנות שגויה מצד חברות הביטוח

הפרשה לאובדן כושר עבודה באופן קבוע הכרחית כמובן על-מנת שהגוף המבטח יהיה מחויב לשלם במקרה של פגיעה. בנוסף חשוב לבדוק היטב את האותיות הקטנות הפוליסה, ובפרט את ההגדרה של אובדן כושר עבודה – האם היא כוללת כל מצב שבו האדם לא יכול לעסוק בעיסוק הנוכחי שלו (שאליו הגיע מן הסתם אחרי שהשקיע בהכשרה מתאימה ואחרי שנות ניסיון רבות), או רק מצבים שבהם האדם לא יכול לעבוד בשום עבודה שהיא.

עוד כדאי לקחת בחשבון שחברות הביטוח עלולות לנסות לפרש את הפוליסה באופן שנוח להן – אלא אם כן תגיעו אליהן בלוויית עו”ד מומחה בדיני אובדן כושר עבודה.

כמה תביעות בגין אובדן כושר עבודה נדחות?

על-פי נתונים עדכניים של משרד האוצר כ-35% מהתביעות בגין אובדן כושר העבודה נדחות על-ידי הגופים המבטחים!

זהו נתון גבוה מאוד, שמחייב את כל מי שלא מסוגל להתפרנס לפעול בנחרצות ובנחישות על-מנת לא לסבול בנוסף לאובדן כושר העבודה גם ממצוקה כלכלית – ובפרט לא להתייצב לבד מול גוף גדול וחזק, אלא עם עורך דין שמטה את הכף לצידו.

תמונה: andreypopov / 123RF Stock Photo

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider