דע את זכויותיך

מדוע כדאי להיעזר בעורך דין כשמגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

כושר העבודה הוא נכס יקר ערך לכל אדם, בכל שלבי החיים. כשהיכולת להתפרנס נפגעת, בין אם באופן מלא ובין אם באופן חלקי, עקב מחלה או פציעה, עלול להתווסף לקושי הבריאותי גם נזק כלכלי ואפילו חמור – ומי שהשכיל לבטח את עצמו ביחס למצבים מסוג זה מן הסתם מבקש להפעיל את הפוליסה שרכש מבעוד מועד.

הגשת תביעה בגין אובדן כושר העבודה חייבת להתבצע בצורה מסודרת ומדויקת על-מנת שחברת הביטוח תמלא את ההתחייבות שלקחה על עצמה. ליווי משפטי צמוד של עו”ד מומחה בתחום זה מגדיל במידה ניכרת את הסיכוי לקבל את הכסף החיוני.

איך תדעו אם אובדן כושר העבודה עומד בתנאי הפוליסה?

הפעולה הראשונה של עורך דין לאובדן כושר עבודה היא לבחון את המקרה הספציפי על-מנת להבין אם הוא אכן מקיים את כל התנאים המופיעים בפוליסה.

חשוב לזכור כי ישנם מספר כיסויים אפשריים למקרים שבהם נפגעת יכולת העבודה של המבוטח. בחירה אחת היא של ההגדרה מהו בעצם “כושר עבודה”, כשישנן פוליסות שמתחייבות לפצות רק מי שלא יכול לעבוד בשום עבודה שהיא ופוליסות שמבטיחות קצבה חודשית למי שמאבד את היכולת להמשיך להתפרנס מהעיסוק הנוכחי שלו (גם אם הוא יכול לעבור לעבודה אחרת). עוד הבחנה היא לגבי הרף המינימלי של שיעור הפגיעה בכושר העבודה: הכיסוי הסטנדרטי הוא למצבים שבהם הפגיעה היא בשיעור 75% ומעלה, אבל ניתן להרחיב את הביטוח כך שהוא יכלול גם פגיעה בשיעור 25% ומעלה.

בהתאם, נדרשת בדיקה מקצועית – כדי שניתן יהיה לדעת אם אכן יש בסיס לתביעה.

איסוף כל המסמכים הנדרשים לתביעה

אם אכן המקרה מתאים לתנאי הפוליסה, השלב הבא הוא איסוף כל המסמכים שמוכיחים שנפגע כושר העבודה.

חשוב מאוד לעבוד באופן מסודר ויעיל, כדי לא להתעכב עם הגשת התביעה. עורך דין לאובדן כושר עבודה בעל ניסיון יודע בדיוק מהם המסמכים שחברת הביטוח מצפה לקבל – אישורים מרופאים מקצועיים (נוירולוג, אורתופד וכו’), אישור מטעם מומחה לרפואה תעסוקתית, מכתב פיטורין שבו מצוינת הפגיעה שנגרמה לאדם כסיבה להפסקת העבודה, החלטה של המוסד לביטוח לאומי ועוד. בהתאם, יושלם שלב זה ללא עיכובים מיותרים, וכמו כן ייאספו כל המסמכים כך שחברת הביטוח לא תוכל להתחמק מהתשלומים למבוטח.

ניסיון מגוון, יושרה מלאה

אובדן כושר עבודה הוא אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עו”ד כצנלסון להב. היושרה המלאה של עורכי הדין במשרד מבטיחה הגשת תביעה רק במקרים שבהם ישנו סיכוי ריאלי לזכייה, הניסיון שהצטבר במשרד מבטיח התנהלות יעילה, הנחישות שלנו מבהירה לחברות הביטוח שעליהן לכבד את ההסכם שעליו חתמו והבקיאות המקצועית מובילה לייצוג מיטבי בבית המשפט, אם התיק מגיע לכך. התוצאה: אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד והבטחת עתיד כלכלי רגוע לכל לקוח.

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider