דע את זכויותיך

סיוע של עו"ד לאובדן כושר עבודה

מדוע הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה בעזרת עורך דין מעלה את סיכויי הצלחתה?

רוב העובדים מודעים לחשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה ומקפידים להצטייד בפוליסה מתאימה. לכאורה, פוליסה שכזו מקנה שקט נפשי וביטחון מלא בכך שאם חלילה עקב מחלה או פציעה לא ניתן יהיה להתפרנס, הגוף המבטח יספק תחליף בדמות קצבה חודשית. למרבה הצער, בפועל המצב שונה: לפי נתוני משרד האוצר אחת מכל 3 תביעות למימוש פוליסות מהסוג הנ”ל נדחית על-ידי חברות הביטוח השונות. במקרים אלה, אובדן כושר העבודה עלול להוביל למצוקה כלכלית ממשית ולנזקים בלתי הפיכים – אלא אם כן נעזרים בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום.

התייחסות שונה מצד חברת הביטוח

כדאי לדעת שעצם הפנייה לחברת ביטוח בעזרת עורך דין לאובדן כושר עבודה מובילה לשינוי משמעותי בעמדת הגוף שאמור לדאוג לרווחתנו כשאנחנו במצוקה. במקרים רבים, חברות הביטוח מנסות להתחמק ממילוי ההתחייבות שלהן כלפי המבוטחים בשיטת “מצליח” – כדאי לזכור שהן ממילא מעסיקות עורכי דין, כך שמבחינתן אין עלות כספית לניסיון ההתחמקות. אמנם תיתכן פגיעה מסוימת בתדמית (ואגב, ניתן למצוא כיום את שיעור התשלומים של כל חברת ביטוח עבור כל סוג פוליסה, ולבחור ביניהן בהתאם), אולם כנראה שמבחינת חברות אלה כדאי להסתכן בכך על-מנת לחסוך תשלום קצבאות חודשיות למי שאיבדו את כושר העבודה.

לעומת זאת, כשהמבוטח מצהיר באופן חד וברור על כך שהוא לא מוכן לוותר, והצטיידות בעורך דין מנוסה היא הצהרה ברורה וחדה, חברות הביטוח מודעות לכך שמאבק משפטי עלול כן לגבות מהן מחיר – ונוטות להתייחס בפחות קשיחות ללקוחות שלהם.

סיכוי מזערי לפרשנות מסלפת של הפוליסה

אחת הדרכים הנפוצות שבהן חברות ביטוח מנסות להתחמק מתשלום קצבה חודשית קבועה למי שאיבדו את כושר עבודתם היא פרשות מסולפת של הפוליסה. כך למשל יכולה חברת הביטוח לטעון כי הפגיעה שהובילה לאובדן היכולת להתפרנס מוחרגת מהביטוח (למרות שלא כך הדבר), או שהמבוטח לא סיפר את מלוא האמת כשרכש את הפוליסה (למרות שהוא כלל לא נשאל שאלות רלוונטיות).

עוד שיטה מקובלת היא לנסות לטעון שהמבוטח או המבוטחת יכולים לעבוד בתפקיד אחר. בהקשר זה, כדאי לדעת שישנם שני סוגים של פוליסות לאובדן כושר עבודה – האחד מכסה רק מקרים שבהם האדם לא יכול לעבוד בכלל, והשני מספק פיצוי גם כשהאדם יכול לעבוד אבל לא בתפקיד הנוכחי שלו (כלומר עיסוק שמתאים להשכלתו, לניסיון שצבר ולהכשרות שעבר). כך או כך, עורך דין לאובדן כושר עבודה בעל ניסיון ימנע מחברת הביטוח לסלף את הפוליסה.

היערכות נכונה לכל הבדיקות

משרד עו”ד כצנלסון להב מתמחה בתחום של אובדן כושר עבודה. בהתאם, יש לנו את הידע הדרוש כדי לסייע לכל מי שיכולתו להתפרנס נפגעה להגיע מוכן וערוך להתדיינות מול חברת הביטוח. כך למשל ישנם מצבים שבהם החברה דורשת בדיקה רפואית של רופא מטעמה, וישנם גם מקרים שבהם חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים כדי להתחקות אחרי מבוטחים – ולפרש את התיעוד באופן שנוח להן. עורכי דין מיומנים לא יאפשרו תרגילים שכאלה, ובכך יבטיחו את הפיצוי המגיע לכם.

איך להתמודד עם המצב הכלכלי בעקבות אובדן כושר העבודה?

אובדן כושר עבודה עשוי להוביל לקשיים כלכליים ו/או נפשיים. במידה והבנקים לא מאשרים לכם הלוואות או חריגה ממסגרת האשראי, תוכלו להסתייע בחברות ניכיון צ’קים שמאפשרות לכם לפרוע צ’קים קיימים שקיבלתם באופן מיידי, מבלי לחכות לתאריך הרשום עליהם כדי לפרוע אותם. זה יכול לאפשר לכם מרווח אוויר לנשימה עד לסיום הטיפול בתביעה. ומה בנוגע לעזרה נפשית? ניתן לפנות לייעוץ פסיכולוגי במחירים נמוכים מאד דרך קופות החולים או לחייג לעמותות רבות שמפעילות קווים חמים לסיוע נפשי.

תמונה: rido / 123RF Stock Photo

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider