דע את זכויותיך

אובדן כושר עבודה בשל כאבי גב

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק – מה מגיע לך?

פריצת דיסק היא פגיעה נפוצה במיוחד. עומס רב על הגב, ישיבה ממושכת מדי ומשקל עודף מובילים לקריעת רקמות סחוסיות – ובעקבות זאת ללחץ על תאי עצב בחוט השדרה. התוצאה: כאב עז, גם בגב וגם באיברים אחרים שמקושרים אליו דרך מערכת העצבים. בחלק מהמקרים יש גם מגבלות על התנועה, ובאופן טבעי כושר העבודה שלנו נפגע.

בכל מקרה כזה חשוב מאוד בנוסף לטיפול בבעיה הרפואית, גם לדעת מהן הזכויות שלנו – כדי שלא ייגרם גם נזק כלכלי.

 

באילו מקרים אפשר להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי?

כשמגישים תביעה בגין אובדן כושר עבודה פריצת דיסק יכולה להיות סיבה מוצדקת מבחינת המוסד לביטוח לאומי אם ישנו קשר בין הפגיעה לבין התפקיד. בין השאר מדובר על סבלים שנדרשים לסחוב משא כבד באופן קבוע, מחסנאים שגם אצלם מוטל על הגב עומס רב ונהגי משאיות שאין להם ברירה אלא לשבת זמן ממושך בלי תנועה.

גם במצבים שבהם פריצת הדיסק היא תוצאה של תאונה במקום העבודה, בדרך אליו או בדרך ממנו ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי. בכל מקרה, יש לצרף לתביעה אישור מרופא על הפגיעה בכושר העבודה.

אם התביעה מאושרת, העובד מקבל תשלום עבור 90 ימי עבודה. הסכום הוא 75% מהשכר הממוצע שלו ב-3 החודשים שקדמו לפגיעה. אם לאחר תקופה ראשונית זו, פריצת הדיסק עדיין מונעת מהאדם להתפרנס כפי שהיה רגיל, ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות. ועדה מיוחדת של המוסד לביטוח לאומי תקבע את דרגת הנכות, ואם היא תהיה 20% או יותר, האדם יהיה זכאי לקצבה חודשית (בסכום שמשתנה בהתאם לאחוזי הנכות). עבור דרגת נכות של 9-19% מקבלים סכום חד-פעמי.

האם בכל מקרה של אובדן כושר עבודה פריצת דיסק מצדיקה הפעלת פוליסה?

בנוסף לביטוח שמעניקה המדינה, יכול כל אדם לרכוש כיסוי נוסף דרך ביטוח פרטי. כדאי לדעת שישנן כמה החלטות חשובות לגבי סוג הכיסוי.

החלטה אחת היא האם לרכוש ביטוח רק למקרים שבהם שיעור אובדן כושר העבודה הוא 75% ומעלה, או ביטוח יקר יותר שמכסה גם מצבים שבהם הירידה בכושר העבודה היא בין 25% ל-75%. בחירה משמעותית נוספת היא בין מצבים שבהם ניתן להפעיל את הפוליסה רק כשאי אפשר לעבוד בכלל לבין מצבים שבהם האדם לא יכול להמשיך להתפרנס מהעיסוק טרם הפגיעה.

הבחירות הנ”ל הן בהתאם לעיסוק של כל אדם, וכדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מנוסה לפני רכישת הפוליסה. בכל מקרה של אובדן כושר עבודה פריצת דיסק מצדיקה את הפעלת הפוליסה – כשעל בסיס הביטוח אפשר לקבל מחברת הביטוח קצבה חודשית עד להחלמה מלאה או עד גיל הפרישה מעבודה (אחרי תקופת המתנה שנקבעה בפוליסה).

בכל מצב שבו חברת הביטוח מנסה להתחמק ממילוי ההתחייבות שלה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין לאובדן כושר עבודה – מומחה מנוסה ידע “לאלץ” את חברת הביטוח לשלם לכל מי שלא יכול להתפרנס עקב פריצת דיסק את המגיע לו.

יכול לענייך אותך גם:

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider