דע את זכויותיך

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח – מה חשוב לדעת?

כושר העבודה הוא נכס משמעותי לכל אדם כמעט. גם כשהוא נפגע לתקופה מוגבלת, בעקבות מעבר ניתוח שמחייב פינוי פרק זמן להחלמה ושבמהלכו אי אפשר לעבוד באופן סדיר (או אי אפשר לעבוד בכלל), הנזק הכלכלי עלול להיות משמעותי מאוד. בהתאם, כדאי לדעת מהן הזכויות שלכם במקרים אלה ואיך אפשר לפעול כדי לממש אותן.

תביעה למוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי משלם את שכרם של נפגעי תאונות עבודה או תאונות אחרות בדרך לעבודה וממנה במשך 3 חודשים. ליתר דיוק, הסכום שמשולם הוא 75% מהשכר הממוצע ב-90 הימים שלפני אובדן כושר העבודה.

במקרים שבהם נגרם אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח שלא קשור לפגיעה בעובדה מהסוגים הנ”ל, ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות. אפשר להגיש את התביעה גם אם מדובר בפרק זמן מוגבל שבו אי אפשר להתפרנס מעבודה, והתנאי ההכרחי על-מנת לקבל קצבת נכות כללית הוא שההכנסה של האדם שעבר את הניתוח פחתה בלפחות 45% עקב המגבלות.

אובדן כושר עבודה זמני נקבע בביטוח לאומי לפרק זמן של עד שנתיים.

איך לבחור ביטוח פרטי למקרים של אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח?

גופים נוספים שמפצים את מי שחווה אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח הם חברות הביטוח, וכמובן שעל-מנת לקבל פיצוי יש להצטייד מראש בפוליסה מתאימה.

באופן כללי, כדאי לדעת שביטוח אובדן כושר עבודה הוא מוצר בעל בסיס אחיד, אבל עם אפשרויות שונות להרחבות שעשויות להיות משמעותיות מאוד.

בחירה אחת קובעת מה ייחשב בעצם לאובדן כושר העבודה – האם רק מצב שבו האדם לא יכול בכלל לעבוד, בשום עבודה שהיא, או גם מצבים שבהם הוא לא יכול להמשיך להתפרנס מהעיסוק הקודם שלו לפני הניתוח, כלומר עיסוק שמתאים להשכלה שרכש, הניסיון שצבר וההכשרות שעבר.

בחירה שנייה מגדירה את היקף הפגיעה המינימלי שמאפשר את הפעלת הפוליסה. הבסיס הוא 75% – כלומר רק ששיעור הפגיעה בכושר העבודה שלו הוא 75% ומעלה זכאי לקבל את הקצבה. ניתן להרחיב את הכיסוי הבסיסי, כך שגם במקרים היחסית קלים יותר, כשהפגיעה בכושר העבודה היא “רק” 25% או יותר, תהיה זכאות לקצבה (כשהסכום משתנה בהתאם לשיעור הפגיעה).

הרחבה נוספת שעשויה להיות רלוונטית למקרים של אובדן כושר עבודה עקב ניתוח נקראת פרנצ’יזה. הרחבה זו מבטלת את תקופת ההמתנה שקבועה בפוליסה, כך שניתן לקבל פיצוי כבר מהיום הראשון של ההיעדרות מעבודה לאחר הניתוח.

אילו מסמכים יש להגיש לחברת הביטוח?

על-מנת שחברת הביטוח תוכל לקבוע האם ישנה זכאות לקצבה, יש להגיש שורת מסמכים: דוח מפורט לגבי הניתוח, כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, אישור מחלה על תקופת ההיעדרות, אישור מהמעסיק על תקופת העבודה לפני הניתוח, תלושי שכר בתקופה זו ועוד.

במקרים שבהם חברת הביטוח מנסה להתחמק מתשלום הקצבה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה באובדן כושר עבודה – בחלק גדול מהמקרים עצם הפנייה לחברת הביטוח דרך עורך דין מובילה לקבלת הקצבה, ובכל מקרה איש מקצוע מיומן יכול לעזור לכל מי שעבר ניתוח לא לסבול מנזק כלכלי עקב אובדן כושר העבודה, גם אם הוא זמני.

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider