דע את זכויותיך

אובדן כושר עבודה בעקבות דלקת פרקים

אובדן כושר עבודה בעקבות דלקת פרקים

דלקת פרקים היא שם כולל לשורת מחלות – ניווניות, דלקתיות או זיהומיות – שפוגעות במפרקים, גורמות לכאבים, מגבילות את כושר התנועה ולעתים מובילות גם לאובדן כושר עבודה, חלקי או מלא, זמני או קבוע. בכל מצב שבו אחת ההשלכות של המצב הרפואי היא פגיעה ביכולת להתפרנס, חשוב לפעול מול הגורמים הרלוונטיים – חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים והמוסד לביטוח לאומי – כדי להקל על הקושי הכלכלי.

מי זכאי לקצבה מביטוח לאומי?

לא בכל מצב של אובדן כושר עבודה דלקת פרקים היא עילה לקבלת קצבה חודשית קבועה מהמוסד לביטוח לאומי – רק כשמידת הפגיעה בכושר העבודה היא 50% ומעלה, האדם זכאי לקצבת נכות. הפגיעה העיקרית שמייצרת מחלת המפרקים היא לכושר התנועה, וככל שמידת הקישיון של הפרקים משמעותית יותר, כך גדלה גם דרגת אי הכושר.

עוד חשוב לדעת שגובה הקצבה החודשית לא נקבע בהתאם לרמת השכר של האדם כשהיה בריא וכושר העבודה שלו היה מלא, אלא אך ורק לפי שיעור הפגיעה ביכולת לעבוד: עבור פגיעה של 100% הקצבה הבסיסית היא כ-3,300 ש”ח ועל כך עשויים להתווסף סכומים שונים (עבור ילדים עד גיל 18 וכן עבור בן/בת זוג עם הכנסות נמוכות). עבור פגיעה של 74% הסכום הוא כ-2,200 ש”ח לחודש וגם התוספות בהתאם למצב המשפחתי יהיו נמוכות יותר. בכל מקרה, המוסד לביטוח לאומי מעודד אנשים עם דלקת מפרקים להמשיך לעבוד – גובה הסכום המשולב של הקצבה וההכנסה מעבודה תמיד גבוה יותר מקצבה בלבד.

האם בכל מקרה של אובדן כושר עבודה דלקת פרקים מאפשרת הפעלת ביטוח פרטי?

למי שהשכיל לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה יש כמובן את האפשרות לתבוע את חברת הביטוח ולקבל דרכה סכום כסף חודשי, משמעותי, בהתאם לרמת ההכנסות שלו לפני שאיבד את היכולת להתפרנס באופן מלא.

חשוב להדגיש שלא בכל מקרה של אובדן כושר עבודה דלקת פרקים מאפשרת את הפעלת הפוליסה. ישנן פוליסות שמכסות רק פגיעה בשיעור 75% או יותר, וכמו כן ישנם ביטוחים שלא מכסים מצב שבו האדם יכול להתפרנס בדרכים אחרות, שונות מאלה שתואמות את השכלתו, ניסיונו והכשרתו. בהתאם, חשוב לבדוק היטב ביטוח חיוני זה, בעזרת סוכן ביטוח מנוסה שמחויב לאינטרסים שלכם.

עוד כדאי לדעת שגם במקרים שבהם הפגיעה מכוסה על-ידי הפוליסה, חברת הביטוח עלולה לנסות להתחמק ממילוי ההתחייבות שלקחה על עצמה. במקרים אלה, מומלץ לפנות לעורך דין לאובדן כושר עבודה, ורצוי אדם בעל ניסיון רב בתחום.

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider