דע את זכויותיך

אובדן כושר עבודה על רקע נפשי

אובדן כושר עבודה על רקע נפשי – מה חשוב לדעת?

עבור רוב בני האדם היכולת להתפרנס היא נכס יקר ערך, לא פחות מהרכב למשל ובעצם אפילו יותר – ועל כן כדאי מאוד לבטח אותה. הפוליסה המיועדת לכך היא אובדן כושר עבודה, וכשבוחרים אותה מבין שלל האפשרויות הקיימות חשוב לקחת בחשבון עובדה פשוטה: ישנם לא מעט מקרים שבהם החסם בפני עבודה המתאימה להכשרתו של האדם, ניסיונו והשכלתו אינו פיזי אלא נפשי.

בנוסף, כדאי לזכור עוד עובדה: במקרים רבים חברות הביטוח מנסות להתחמק מתשלום הפיצוי החודשי המובטח בפוליסה, ובפרט כך הדבר כשמדובר על אובדן כושר עבודה על רקע נפשי. בהתאם, חובה לבחור בתשומת לב את הפוליסה, אם כבר יש לכם אחת כזו לבחון אותה בקפידה ולוודא שהיא מקנה את הכיסוי הרצוי – ואם אתם סובלים ממצוקה נפשית שפוגעת בכושר העבודה שלכם, התנהלות מול חברת הביטוח בעזרת עורך דין שזוהי מומחיותו מעלה במידה ניכרת את הסיכוי שלכם לקבל את הפיצוי שלו אתם זכאים.

איך לנהל נכון תביעה בגין אובדן כושר עבודה על רקע נפשי?

בימינו ישנה מודעות גבוהה לכך שהנפש האנושית פגיעה, ובמקרים מסוימים אף שברירית. בהקשר של אובדן כושר עבודה, גם המוסד לביטוח לאומי מכיר בכך שאדם שסובל מדיכאון, חרדות, פוסט טראומה ומצוקות נפשיות אחרות אינו מסוגל למצות את כושר העבודה שלו ועל כן זכאי לעזרה. למרות זאת, עלולה חברת הביטוח לא לשלם את הפיצוי החודשי עליו התחייבה.
במקרים אלה מחמיר מצבו של האדם, כשלמצוקה הנפשית ולחוסר היכולת להתפרנס מתווסף איום כלכלי משמעותי. בהתאם, חשוב לנקוט בפעולה מיידית ולפנות לעזרת בית המשפט.

על-מנת להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח יש להצטייד בחוות דעת של מומחים רלוונטיים בתחום הנפש וגם בתחום התעסוקתי. חשוב כמובן גם לוודא שהפוליסה לא כוללת החרגות שעשויות לשמש את חברת הביטוח – אם כי עם עורך דין לאובדן כושר עבודה בעל ניסיון עשיר ניתן להתגבר גם על מכשול זה.

הגשת תביעה נגד חברת הביטוח מאפשרת לאדם שאיבד את יכולתו להתפרנס מעיסוק שהולם את השכלתו וניסיונו לקבל סכומי כסף נוספים המגיעים לו. כך למשל מי שנאלץ לקחת הלוואה יקרה כדי לממן את הוצאות המחיה השוטפות יוכל לקבל פיצוי על כך. במקרים שבהם חברת הביטוח מתנהלת שלא בתום לב, בית המשפט עשוי לזכות את המבוטח גם בריבית בהתאם לפרק הזמן שבו לא שולמו לו הכספים המגיעים לו.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים פוליסה?

על-מנת שהביטוח החשוב יהיה תקף, ויכסה גם מקרים של אובדן כושר עבודה על רקע נפשי, חובה למלא את השאלון הרפואי באופן מדויק ומלא. הסתרת מידע תשמש את חברת הביטוח במקרים של תביעה.

דגש חשוב אחר הוא לוודא שאין בפוליסה החרגות של מצוקות נפשיות. כמו כן, יש לבחון כיצד מגדירה הפוליסה אובדן כושר עבודה – ובפרט האם מדובר על אובדן מוחלט של היכולת להתפרנס או על חוסר יכולת לעסוק במקצוע שמתאים להשכלה שרכש האדם, לניסיון שצבר ולהכשרות שעבר. ישנם מצבים שבהם מומלץ לרכוש פוליסה עיסוקית שמקנה ביטוח אובדן כושר לעיסוק ספציפי.
סעיף מהותי אחר בפוליסות מסוג זה הוא הרחבה למקרים של אובדן כושר עבודה חלקי. הרחבה זו מקנה למבוטח פיצוי גם אם שיעור הפגיעה ביכולת להתפרנס נקבע על בין 25% ל-74%, ולא רק במקרים של אובדן כושר עבודה של 75% ומעלה.

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider