דע את זכויותיך

אובדן כושר עבודה - תקף עד גיל 65

אובדן כושר עבודה – תקף עד גיל 65, או מעבר לכך?

אנחנו חיים בעידן של שינויים תכופים, ומשמעותיים, בכל תחומי החיים ובפרט בכל מה שקשור לעבודה בגיל מבוגר. בהתאם לכך, חשוב מאוד להיערך לכל תרחיש אפשרי, ואחת הסוגיות החשובות בהקשר זה היא התוקף של פוליסת הביטוח למקרים של אובדן כושר עבודה.

מה עדיף, ביטוח אובדן כושר עבודה עד גיל 65 או עד גיל מבוגר יותר?

אנשים רבים מתעניינים לגבי ביטוח אובדן כושר עד גיל 65, והסיבה העיקרית לכך היא שבעבר זה היה גיל הפרישה הרשמי של גברים במדינת ישראל. מאז השתנה המצב: התארכות תוחלת החיים והעובדה שגם בגיל מבוגר רובנו עדיין מסוגלים להתפרנס, הביאו לכך שגיל הפרישה מעבודה הוא 67 (אצל גברים, אצל נשים הוא עומד על 62) – ובהתאם גם הפוליסות שמבטחות אותנו למצב שבו לא נוכל להתפרנס מעבודה תקפות עד גיל 67.

באופן טבעי, השאלה המהותית עדיין רלוונטית. עבור מי שנהנה ממשכורת גבוהה ונמצא בתפקיד שניתן למלא אותו בהצלחה גם אחרי גיל 65 או גיל 67, ההמלצה היא לרכוש הרחבה שמאריכה את תוקף הביטוח עד לגיל מבוגר יותר, אפילו 75. הרחבה שכזו אמנם מייקרת במידה מסוימת את הפרמיה אבל מבטיחה הכנסה חודשית גבוהה יחסית גם אחרי גיל הפרישה הרשמי. בנוסף, אם למשל עקב פגיעה כזו או אחרת האדם מאבד את כושר העבודה שלו בגיל 61, במקום 6 שנים של קצבה חודשית בהתאם לרשום בפוליסה הוא יזכה ל-14 שנים – וההפרש כמובן משמעותי מאוד.

מה חשוב לוודא כשבוחרים ביטוח אובדן כושר עבודה?

בכל מקרה – בין אם אתם מחפשים ביטוח אובדן כושר עבודה עד גיל 65 או עד שלב מאוחר יותר בחיים – כדאי לזכור שישנם לא מעט מצבים שבהם חברות הביטוח מנסות למצוא דרכים שונות להתחמק מתשלום הקצבה החודשית המובטחת בפוליסה.

אחד ה”מוקשים” העיקריים בפוליסות אלה הוא ההגדרה של אובדן כושר עבודה. ישנן פוליסות שבהן רק אם האדם לא יכול להתפרנס בשום משרה שהיא ניתן להפעיל את הביטוח, וישנן גם פוליסות שמבטחות את האדם בפני אובדן היכולת לעסוק במקצוע הספציפי שלו – הבחירה ביניהן היא בהתאם לעיסוק הנוכחי, לרמת השכר שנהוגה בו ולמוכנות המבוטח לעבוד גם בתפקידים אחרים. במקרים שבהם חברת הביטוח בכל זאת לא מקיימת את חלקה בהסכם מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לאובדן כושר עבודה בעל ניסיון רב בתחום ספציפי זה.

כדאי לקרוא גם:

 

שתפו חברים >>

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות:

תגובות / שאלות:

Call Now Button
צור קשר
close slider